Jefferies, Apple’ın Çin’de akıllı telefon fiyatlandırması konusunda rekabete başladığını söylüyor
Jefferies analistleri, Apple’ın (NASDAQ:AAPL) son iPhone fiyat indirimleri nedeniyle Çin’deki yerli markalar arasında güçlü bir rekabet fiyatlandırmasına neden olduğuna inanıyor.
Yatırım firması, 618 alışveriş festivali sırasında iPhone 15 serisinde yapılan önemli indirimlerin Android ve Huawei cihazları üzerinde baskı oluşturduğunu ve fiyat indirimlerinin “Apple’ın Çin’deki iPhone pazar payını korumak için muhtemelen tek stratejisi” olduğunu belirtti.
Analistler, “Son gözlemlerimiz, Android ve Huawei’nin (HW) premium modelleri için 618 festival indirimlerinin arttığını ve fiziksel mağazalardaki fiyat indirimlerinin genellikle çevrimiçi bulunanlardan daha fazla olduğunu gösteriyor” dedi.
“Bu dört premium modeldeki fiyat indirimlerinin fiziksel mağazalarda ortalama %8 ila %10 arasında olduğunu, çevrimiçi fiyat indirimlerinin ise %10’luk OPPO Find X7 hariç %2 ila %7 arasında değiştiğini gözlemledik. 618 festivalinden önce, OV’nin premium modellerinde yalnızca çok az fiyat indirimi olduğunu fark ettik.”
iPhone 15 serisindeki daha önemli fiyat indirimleri, muhtemelen Android ve Huawei’nin premium modellerine kıyasla cazibesini artırıyor.
Analistler, “Bu indirimler iPhone 15 Pro ve iPhone 15 Pro Max’in fiyatlarını Android ve Huawei’nin üst düzey modellerine çok daha yaklaştırdı” dedi. Özellikle, Mate 60 Pro ve Pura70 Pro’da herhangi bir indirim olmadığından, perakende fiyatları şu anda iPhone 15 Pro’dan daha yüksek (en düşük promosyon fiyatına göre).
“Bu nedenle, Huawei’nin premium modelleri yerli markalar arasında en yüksek seviyelerde fiyatlandırıldığı için Apple’ın yerel markalara, özellikle de Huawei’ye önemli ölçüde rekabetçi fiyatlandırma uyguladığı sonucuna varıyoruz.”
Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla bilgi için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.